28. Voitto-mainoselokuvakilpailun tuomaristot kokoontuivat 3. ja 7.2. arvioimaan töitä. Shortlistalle valikoitui jälleen värikäs kattaus vuoden 2022 mainoselokuvien parhaimmistoa. Tuotantoyhtiöistä eniten shortlistalle päätyi töitä Directors Guildilta (7) ja mainostoimistoista Reaktor Creativelta (5). Mainostajista ei tänä vuonna noussut yksikään ylitse muiden, mutta useampi brändi sai kaksi työtä finalistien joukkoon.
Kilpailun yleisen, short-form sekä yhteiskunnallinen ja kulttuuri -sarjojen tuomaristoon kuuluivat puheenjohtajana toiminut Mikko Räisänen (Executive Producer & Chairman, Lucy Loves Stories ja Lucy Loves Drama), Elina Raitis (Executive Producer & Partner, Ryhmä Creative), Teppo Airaksinen (ohjaaja), Anssi Leino (elokuvaaja), Miikka Niemi (Founder & CEO, Flatlight), Elina Kettunen (Senior Creative / Copywriter, N2), Jussi Pekkala (Head of Brand, Foodello), Saara Rimpiläinen (markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Saka Finland), Anna Lujanen (toiminnanjohtaja, Screenforce Finland) sekä Riikka-Maria Lemminki (toimitusjohtaja, Marketing Finland).
Kilpailun efekti ja animointi -sarjan tuomaristoon kuuluivat Juho Norokytö (3D artist), Jonna Isotalus (Compositor) sekä Kari Mankinen (leikkaaja/tuottaja, Toast Post).
Musiikki ja äänisuunnittelu -sarjan tuomaristoon kuuluivat Matti Ahopelto (tuottaja & äänisuunnittelija), Elikia Peti-Peti (Composer & Sound Designer, Cocoa Mediaproductions) sekä Karo Broman (äänisuunnittelija, Carbon Audio).